Maccabiah-2011.reismee.nl

Trainen en naar de openingsceremonie

Hola,

Weer een heerlijke dag gehad vandaag. Vanmorgen zijn we rond 7.00 uur opgestaan om om 07.30 te ontbijten. Niet dat wij er per se vroeg uit moesten, maar de meiden moeten al vroeg tegen de USA hockeyen en de voetbal mannen gaan kijken. Uiteraard veel gezelliger om met z'n allen te ontbijten, dus de wekker gezet.

Na alle broodpakketjes van gisteren is het ontbijt een verademing. OK, weer brood, maar dit keer echt vers en je kunt je eigen beleg kiezen. Er er is natuurlijk keuze uit veel meer. Heerlijk vers fruit.

Na het ontbijt rustig alles bij elkaar gezocht en om 10.00 uur de bus naar het Hakoach genomen. We konden vandaag van 11.00 uur tot 13.00 uur trainen in een eigen baan. Die tijd hebben we natuurlijk bij lange na niet nodig, maar was wel lekker.

Aangezien de andere zwemmers allemaal tegelijk liggen te trainen, is het meteen een goed moment om de concurrentie te bekijken. Eigenlijk zit er niet veel bijzonders tussen. De Amerikanen hebbenbehoorlijk snelle junioren bij, maar die zwemmen ineen andere klasse. Alleen de coach van deAmerikanen heeft zich last minute ingeschreven op, voor zover wij hebben kunnen ontdekken, de 50 rug en de 50 vrij. Hij ziet erbehoorlijk fit uit en is achter in de 20.

De anderezwemmer die met snelle tijden ingeschreven staat, doet zijn naam eer aan: Ben Shlomo. Of dat toneel is of niet zal met de wedstrijd morgen moeten blijken.

Na de training zijn we teruggelopen naar Hakoach. Gelukkig waren vandaag wel alle poorten open en waren we binnen no-time terug. Onderwegkwamen we de voetballers tegendie zich aan het voorbereiden waren op hun training. Zij konden ons ook informeren over de resultatenvan dehockey dames: 11-1 gewonnen van de USA!!!

Op naar de lunch! Erstaat een grote tent op het Hakoach,helemaal volgepropt met banken en smalle tafeltjes waar iedereen kan lunchen. Je kunt kiezen uit verschillende gerechten. Het menu is veel belovend, de portiesblijken extreem klein. De kipfilet is serieus niet groter dan een standaard chicken wing. Helaas kun je geen broodje extra oid krijgen, dus men wordt inventief. Op 3 verschillende punten wordt er opgeschept en per punt scheppen verschillende mensen de verschillende gerechten op. Pas bij Jonathan zijn 6e bord had iemand zoiets van,zeg stond jij hier net ook niet?

Na de lunch hebben we de bus terug genomen richting het hotel om even te gaan rusten. de openingsceremonie is altijd behoorlijk vermoeiend en morgen beginnen de zwemwedstrijden.

Om 17.00 worden we opgehaald om naar de openingsceremonie te gaan. Deze zal beginnen rond 20.30 uur en er worden weer heel bekende pakketjes met voedsel uitgedeeld voor we de bus in stappen. Uiteindelijk is de buus veel te laat en komen we in de spts terecht. We zitten prima en is alleen maar minder lang staan voor de opening echt begint!

Het wachtenop het Rathausplatz lijkt uiteindelijk niet zo heel erg lang te duren, Er zijn behoorlijk wat plaatsen waar je even kunt gaan zitten en daar maken we dan ook graag gebruik van. Er is voldoende water en er wordt druk geruild met pins, petjes en god mag weten wat tussen de verschillende landen. Iedereen moet zich natuurlijk even profileren met het nodige gezang en gedans en de sfeer is dan ook super!

Wij hebben ons bij het verzamelen rustig gehouden, maar als we dan rond 21.00 uur eindelijk echt op moeten marcheren voor de openingsceremonie gaat iedereen goed los. Er wordt gezongen en gedanst en de sfeer in het provisorische stadion wordt gezet. Zelfs de presentator van de show was onder de indruk en zette en toegeworpen oranje pet op!

De locatie was echt super! Zo verschrikkelijk mooi en met het langzaam vallen van de nacht werd het door de verlichting alleen maar mooier. Jammer was dat er vrij veel toespraken gehouden werden door allerlei hoogwaardigheidsbekleders, waaronder de president van Oostenrijk. Dat duurde allemaal een beetje lang, maar de uitgedeelde Ben & Jerry's zorgde voor wat afleiding ;-)

Uiteindelijk hebben wij een taxi terug genomen naar het hotel rond 22.00 uur om te zorgen dat wij en de benen de nodige rust krijgen. Voor morgen staat de 50 Vlinder, 50 Rug, 100 School en 100 Vrij op het programma.

Nu snel naar bed en morgen weer fris en fruitig op!

Jonathan en Bregje

Michal

Wauw wat is het toch weer gaaf allemaal!! Heel veel succes vandaag en morgen, ik heb er vertrouwen in!!
Geniet ervan en dikke kus voor beide, Michal

Ria van der Pluijm

Leuk om jullie belevenissen weer te kunnen volgen.
Jonathan, ik hoop op mooie prestaties van jou, maar je best ga je zeker doen. Daar zorgt de trainster wel voor, toch?
Groetjes,
Ria