Maccabiah-2011.reismee.nl

Een lange eerste dag

Hola,

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan om rond 05.00 uur te verzamelen op Schiphol. De taxi kwam aanrijden en het was meteen duidelijk waar we moesten zijn, Van buitensaf zag je al een oranje wolk ontstaan.

Proberen om een groep van ± 60 man daar op tijd te krijgen op zo'n tijdstip bleek lastig. Uiteindelijk bleek de zwemploeg de eerste ploeg die compleet was, ruim op tijd. Verrassend?? Met een beetje haasten was uiteindelijk iedereen op tijd aan boord en konden we ongeveer op tijd om 06.50 uur vertrekken.

Goede vlucht gehad en na ook de juiste tas van de band gehaald te hebben, wat een kunst op zich is met 60x dezelfde tas op de band, konden we allemaal inladen in de bus richting het hotel.

Het verschil moet er alijd zijn, vorige keer van Jonathan nog junior en zaten we in een soort schoolcomplex met een aantal andere junioren. Dit jaar zitten de junioren in het Hilton! Wij zitten ook absoluut in een mooi hotel: Arcotel.

Omdat we vroeg zijn gaan vliegen, was het in het hotel even wachten totalle kamers klaar waren en iedereen kon inchecken. Na een uurtje hadden Jonathan en ik ook onze kamer en kon het uitpakkenb beginnen.

Snel nog even een lunchpakketjein de hotellobby en op naar het Hakoach. Dat is het grote Joodse sportcentrum waar het allemaal moet gaan gebeuren.David is ons al vooruit, maar we ontmoeten hemop het Hakoach voor eeneerste sessie in de sportschool, daarna even loszwemmen in het zwembad naast het complex. Morgen zal daarook de officiële training plaatsvinden.

De sportschool verliep soepel en David deed lekker met het programma van Jonathan mee. Daarna had hij ook nog wel zin om lekker even mee te gaan zwemmen. Hij had natuurlijk niets bij, maar de blauwe short van Jonathan bood uitkomst.

Even snel de voetbalvelden oversteken en lekker het bad in... NOT! We hebben ongeveer eenhalf uur moeten lopen om in het zwembad te komen. Alle poorten die open zouden moeten zijn blekenvandaag nog gesloten. Uiteindelijk bood een zijuitgang soelaas enkwamen we in het bad.

Even lekker losgezwemmenen David heeft woord gehouden en zijn baantjes meegezwommen. Uiteraard in eigen tempo, maar hulde! Sprintjes liepengoed alleen de startblokken zijn een verhaal apart. een soort stalen plaat met wat kleinde nopjes erop. Op zich behoorlijk wat grip, alleen is de onderkant vanhet blok vreemd rond, waardoor je handen weinig grip hebben. Dat leverde dan ook de eerste Kamikaze actie op, met gelukkig weinig gevolgen.

We hebben wat mensen gebeld in de hoop dat we opgehaald konden worden met één van de auto's, maar helaas bleek iedereen in meetings. Dus weer een half uur lopen terug... NOT!De poort die ons eerder nog soelaas bood, was nu behangen met een mooi slot en deloopafstand werd ongeveer verdubbeld. Inmiddels tegen 17.00 uur en Jonathan had logischerwijshonger van het sporten.

Op het Hakoach hebben we ons maar op het restant van de lunch van vanmiddag gestort. Onduidelijk is wat er straks voor eten in het hotel bezorgd wordt, maar het schijnt ook koud te zijn, dus dan maar oud brood. Om 18.00 uur is erde Technical Meeting voor het zwemmen, dus tijd om naar het hotel te gaan is er sowieso niet. Of het echt een goed voorteken is dat de Technical Meeting van de hockey (17.00 uur in hetzelfde zaaltje) om 17:45 uur nog niet gestart is, is wellicht een voorbode....

Uiteindelijk zijn er redelijk op tijd gestart, maar ontstond er een eindeloze discussie over wel of geen en hoe dan zwemmen van estafettes. We zullen het allemaal wel zien morgen. Jonathan stond niet op de startlijst van de 50 rug, dus daar is hij nog aan toegevoegd. En de concurrentie...

In het hotel even opgefrist en nog een salade gegeten. Daarna is Jonathan even gaan douchen en bij de andere sporters aangeschoven.Ikmoest naar het coaches overleg.Omdat iedereen lekker moet was, zijn de belangrijkste zaken besproken en verliep het lekker snel en soepel. Nu nog even lekker zitten en zo op tijdons bed in. Morgenweer een lange dag te gaan met eerst even trainen en aan het einde van de dag de openingsceremonie.

Weltruste en tot morgen!

Jonathan en Bregje

Theo , Anita, Jari en Martijn

Jonathan,

Heel veel plezier en succes.

groetjes van ons

Peter Edelaar

Hoi Jonathan en Bregje,

Ik wil jullie een mooi en sportief evenement wensen. Maak er wat moois van.

Gr.
Peter