Maccabiah-2011.reismee.nl

Aanmoedigen in de brandende zon

Ik heb echt geen idee hoe het weer in Nederland is, maar hier is het continue ruim 30°C. Dat is natuurlijk heerlijk maar voor de sporters en de mensen langs de kant eigenlijk te heet.

Shira bijvoorbeeld speelt mee met tennis bij de junioren. Haar eerste partij voor vandaag is ingedeeld om ongeveer 14.00 uur, maar dat is de eerste van in totaal 3 partijen die ze vandaag moet spelen. En dat in deze bloedhitte.

Het tennis is vanmorgen al om 09.00 uur begonnen, dus dat had een hoop hitte gescheeld en zou ook betekenen dat ze wat meer rust krijgt. Na haar enkel partij speelt ze en mixed dubbel die ze heel netjes wint. Helaas verliest ze samen met Daniëlle aan het einde van de dag , wedstrijd start om 19.00 uur, wel net de dames dubbel. Super was wel dat echt decomplete Nederlandse ploeg aanwezig was, alle sporten present. De sfeer was dan ook top!!!

Deze partij was de halve finale. Danielle had eerder vandaag al een partij gespeeld en gewonnen terwijl ze behoorlijk beroerd was. Dat breekt ze nu een beetje op in de halve finale, maar ze hebben absoluut gevochten als tijgers.

Ilan heeft vanmorgen zijn partij gewonnen. Volgens mij met 6-2, 6-0, maar die hebben we helaas niet gezien.

Alain en Arthur hebben vanmiddag ook een hele mooie dubbel gespeeld. Ook hier was er sprake van enige ziekte. Arthur heeft er vanmorgen na zijn single alles uitgegooid, heeft even kort geslapen, maar sleept zich toch weer de baan op met een temperatuur van bijna 35°C in de volle zon. Het begin is wat stroef, maar hij komt lekker in de partij. Ze verliezen de eerste, maar winnen de tweede set. Helaas is de derde set net even teveel van het goede en glipt hij net uit de handen.

Ook Jade heeft haar mixed partij vandaag gewonnen, dus mag morgen nog een keer spelen. Ze speelt dan de halve finale tegen Danielle. Beide zijn gekoppeld aan een schattige, om maar even in de termen van de dames te blijven, Fransman.

Beide dubbels zijn er dus uit, maar morgen staan er nog wat singles en wat mixed partijen op het programma.

De voetbal mannen moesten vandaag tegen Frankrijk. Winnen zou betekenen dat ze om brons moesten gaan spelen. De Fransen zijn echter het sterkste team aanwezig en winnen zal heel lastig worden.

Omdat we eerst de partij van Alain en Arthur hebben zitten kijken, hebben we de eerste helft gemist. Het staat 3-0 voor Frankrijk op het moment dat we aan komen lopen. Uiteindelijk scoort Nederland vlak voor het eindsignaal 6-3. Frankrijk wint, maar 6-2 zou betekenen dat Frankrijk in de finale staat. De 6-3 betekent nu dat Duitsland in de finale staat. Daar zijn de Fransen dan ook goed ziek van.

De Hockey meiden hebben wederom tegen de USA gespeeld. De monsterscore van de vorige keer is niet geëvenaard, maar de 5-1 overwinning is ruim voldoende om de finale veilig te stellen. Volgens mij spelen ze dan tegen Duitsland.

Iedereen is wel echt kapot na vandaag. De hele dag hebben we in de bloedhitte gezeten. De meeste waren vanaf vanmorgen 10.00 uur of eerder al op het Hakoach en we hebben pas net om 21.00 uur de bus terug genomen naar het hotel.

Nu snel even douchen en opfrissen en kijken of er nog beweging komt richting het centrum vanavond. Het zou me niet zo veel verbazen als de meeste gewoon lekker in slaap vallen en pas morgen weer wakker worden... We gaan het merken.

Voor straks: weltruste!

Jonathan en Bregje